Rødt 1a - 2015

60 sider om blåblått fra Rødt! Tidsskriftet Rødt! utgir i januar et ekstranummer om den blåblå regjeringa

Innhold:

Mette Nord: En blåblå offensiv på mange fronter (intervju)

Bjørnar Moxnes: Herr president!

Asta Håland: Den kvinnepolitiske blindsonen

Unni Kjærnes: Blåblå landbrukspolitikk

Arne Byrkjeflot: Et statsbudsjett som omformer velferdsstaten

Heming Olaussen: En EU-statsråd til å bli kvalm av?

Frode Ersfjord: Fredsnasjon eller blåblå krigsstat?

Herman Thamdrup Lund: Skremmende handlekraft i asylpolitikken

Plukk

Tidsskriftet kan kjøpes hos Tronsmo Bokhandel, eller bestilles fra nettbutikken vår: www.marxisme.no

Tilbud til nye abonnenter: Et årsabonnement for kr 100. Send kodeordene marx abo til 2434

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.