Rus & Samfunn 1 - 2012

Les om ruspolitisk utvikling og trender. Med innbydende og forføreriske farger og design appellerer rusbrus til unge og urbane kvinner og menn. De som ønsker, kan shoppe syntetiske cannabioider på internett.

Tilgjengelighet er viktig og med innbydende og forføreriske farger og design appellerer lav-prosent sprit - også kalt rusbrus, til unge og urbane kvinner og menn. Mens andre land i Europa i praksis har avkriminalisert kannabis kan de som ønsker å omgå norsk narkotikalovgivning shoppe syntetiske cannabioider også kalt legal highs via internett.

Les mer om ruspolitisk utvikling og trender i Rus & Samfunn 1-2012.

Prosa #2 2021 inneheld to svært ulike tilnærmingar til TV-serien «Atlantic Crossing»s handsaming av historiske hendingar. Les også historia om Kopinors og NFFOs innsats for å styrke bokbransjen i fleire afrikanske land.

Marte Michelets essay er utsett igjen. Tema for årets andre nummer av Prosa er «grenseverdi», noko som viser til dei verdiladde vurderingane som ligg til grunn når grenser blir sette eller flytta, og til kva som kan oppstå når grenser blir kryssa.

Bok og Bibliotek er Norges største og eldste bibliotekfaglige tidsskrift. Vår dyktige og mangeårige redaktør går av med pensjon, og vi søker hans etterfølger.

Bladet tar opp temaer, trender og nyheter som angår bibliotek og bibliotekpolitikk - for eksempel nye arbeidsformer, teknologi, litteratur- og kulturformidling og bibliotekforskning.

Søknadsfrist: 26. mars - Les mer her.

Tidsskriftdagen 2020

Tidsskriftdagen 2020 ble strømmet og du kan se den på vår Youtubekanal her.