STEMMER nr. 2/2018

Tema Avhengighet: Avhengighet gir ikke fritak for straff. Intervju med lege og forsker Knut Boe Kielland, omtale av boka Hva er avhengighet v/ Jahn Arne Olsen og artikkelen «Bør narkotika legaliseres?» av Øyvind Røed. Les vinnertekstene i årets tekstkonkurranse som ble arrangert i samarbeid med =Oslo.

Les også:

Litteraturkritikken vies stor plass i dette nummeret, der Jenny Moi Vindegg skriver om avmakt, alvor og den svikefulle kroppen i ung, ny litteratur. Guri Fjeldberg skriver om ungdomslitteratur i essayet Ofrenes historie.

Christian Vennerød omtaler Jordan B. Petersons bok 12 regler for livet.

Faste spalter om oversettelse, språk og "Et sted med sjel", som denne gangen handler om Mexico.

Forfatterskolen har i nr. 2/2018 omtale av to bøker der forfatterne (Ingrid Z. Aanestad, Patti Smith) reflekterer over skriveprosessen v/ Sunniva Vagstad.

Hvordan skal man begynne å skrive om sitt eget liv? er tema for den finske forfatteren og litteraturprofessoren Merete Mazzarellas bidrag.

The Resurrection of Authoritarianism - Democracy and Democratization: The Road Ahead, Three Decades after 1989 - Commemorating the Indian Journal Frontier During These Times

Nyheter fra Eurozine