Wuxia 1-2 2014

Med fokus på den globale bevegelsen av hybridfilmer som for alvor har vridd dokumentarfilmen ut av flue-på-veggen estetikken.

Dette nummeret har fokus på den globale bevegelsen av hybridfilmer som for alvor har vridd dokumentarfilmen ut av flue-på-veggen estetikken, og presenterer i dette nummeret ulike filmskapere som Eric Baudelaire, Nicolás Pereda og vår egen Dag Johan Haugerud.

I tillegg tar Gaute Brochmann for seg Kritikerprisvinner Tusen Ganger God Natt, mens Aksel Kielland ser på hvordan kritikerresepsjonen av Kill Buljo 2 truer filmkritikkens eksistensielle grunnlag. L

Les mer på http://wuxiablog.com/arkiv/nr-12-14-hybridfilm/

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern