Wuxia 3-4/14

Et nummer om animal horror, argentinsk film og hvordan noen av vår tids beste filmskapere ser for seg filmfremtiden

Hva skjer med argentinsk film? Diego Lerer og Maria Moseng om filmvirkeligheten i Argentina

I Gaias vold - Jacob Lillemose og Karsten Wind Meyhoff tar for seg sjangeren animal horror

Samtidsmanifester - i samarbeid med det argentinske tidsskriftet Revolver har vi samlet manifest fra noen av våre mest spennende filmskapere, blant annet Claire Denis, Nicolas Pereda, Camilla Figenschou, Ole Giæver og Ruben Östlund.

Hva er det vi kritiserer? Manifest for en tabloidfilmanmelder - Aksel Kielland

Hva kan vi lære av Filmhögskolan i Göteborg? Enquete med Mariken Halle, Magnus Mork, Gunhild Enger og Guro Bruusgaard + mye mer!

Les mer på wuxiablog.com/arkiv/nr-34-14-manifester/

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern