Wuxia 3-4/14

Et nummer om animal horror, argentinsk film og hvordan noen av vår tids beste filmskapere ser for seg filmfremtiden

Hva skjer med argentinsk film? Diego Lerer og Maria Moseng om filmvirkeligheten i Argentina

I Gaias vold - Jacob Lillemose og Karsten Wind Meyhoff tar for seg sjangeren animal horror

Samtidsmanifester - i samarbeid med det argentinske tidsskriftet Revolver har vi samlet manifest fra noen av våre mest spennende filmskapere, blant annet Claire Denis, Nicolas Pereda, Camilla Figenschou, Ole Giæver og Ruben Östlund.

Hva er det vi kritiserer? Manifest for en tabloidfilmanmelder - Aksel Kielland

Hva kan vi lære av Filmhögskolan i Göteborg? Enquete med Mariken Halle, Magnus Mork, Gunhild Enger og Guro Bruusgaard + mye mer!

Les mer på wuxiablog.com/arkiv/nr-34-14-manifester/

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.