Wuxia nr. 3-4, 2015

Les bl.a.: Hva er en filmkurator? / Da Viggo Mortensen kom til Tromsø / Kuratering. Programmering. Og aktivisme / Reality Check /  -og mye mer!.

Innhold i nummeret:

Hva er en filmkurator? Enquete

Da Viggo Mortensen kom til Tromsø - Cato Fossum skriver om de mange etiske utfordringene som det faglige arbeidet medbringer

Kuratering. Programmering. Og aktivisme - Helene Aalborg skriver om hvordan kuratering også kan fungere som aktivisme

Reality Check. En dialog om det store tilgjengelighetsparadokset i videostrømmingens tidsalder - Lars Ole Kristiansen og Karsten Meinich debriefer om sin periode som online-kuratorer for norske Mubi

+ mye mer!

Vi slipper det nye nummeret i vår favorittbokhandel Cappelens forslag onsdag 16 desember. Her blir det YouTube-program kuratert av Aksel Kielland, og det serveres noe godt i glasset. Benytt dessuten anledningen til å handle bøker i julegave til alle du kjenner!

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern