Wuxia nr. 3-4, 2015

Les bl.a.: Hva er en filmkurator? / Da Viggo Mortensen kom til Tromsø / Kuratering. Programmering. Og aktivisme / Reality Check /  -og mye mer!.

Innhold i nummeret:

Hva er en filmkurator? Enquete

Da Viggo Mortensen kom til Tromsø - Cato Fossum skriver om de mange etiske utfordringene som det faglige arbeidet medbringer

Kuratering. Programmering. Og aktivisme - Helene Aalborg skriver om hvordan kuratering også kan fungere som aktivisme

Reality Check. En dialog om det store tilgjengelighetsparadokset i videostrømmingens tidsalder - Lars Ole Kristiansen og Karsten Meinich debriefer om sin periode som online-kuratorer for norske Mubi

+ mye mer!

Vi slipper det nye nummeret i vår favorittbokhandel Cappelens forslag onsdag 16 desember. Her blir det YouTube-program kuratert av Aksel Kielland, og det serveres noe godt i glasset. Benytt dessuten anledningen til å handle bøker i julegave til alle du kjenner!

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!