Z filmtidsskrift 4 - 2012

Det nye nummeret av Z filmtidsskrift undersøkjer gjennom ei rekkje intervju korleis digitaliseringa har endra arbeidsvilkåra for regissørar, fotografar, distributørar og kinomaskinistar.

Den digitale røynda kom seint til filmverda, men i løpet av dei siste ti åra har så godt som alle delar av norsk filmindustri blitt digitalisert. Kameraa er digitale, etterarbeidet er digitalt og filmane blir synt digitalt. Det særeigne med denne overgangen er at den er så altomfattande. Filmproduksjon og filmvisning er så stort og kostnadskrevjande at ein ikkje får den same parallelle røynda som i andre delar av kulturen. Ja, det er mogleg å kjøpe bøker digitalt, men ein kan framleis kjøpe papirbøker. Og aviser. Og vinylplater. Og kulepennar. Og akustiske gitarar. Men ikkje analog film. Om få år er analog film historie, og det er berre dei mest ihuga som vil vite kva det er.

Det rare med denne overgangen er at den har gått ut over eit format som alle i utgangspunktet var nøgde med. Dei aller, aller fleste filmfotografane hadde takka ja til å filme på 35 mm om dei hadde fått tilbodet. Ein har kome i ein absurd situasjon der ein ikkje bruker det beste opptaksutstyret, og heller ikkje det beste visningsutstyret. Det til tross for at spelefilmar kostar heilt avsindig mykje å lage. Den digitale røynda har blitt tredd ned over hovuda til dei som arbeider med film, utan at nokon har bede om det. No er fulldigitaliseringa av norsk filmindustri like rundt hjørnet, om den ikkje allereie er her. Korleis har det endra norsk film?

Kjartan Helleve, temaredaktør Z nr 4 2012: Digitalisering

For meir info, se http://znett.com/2012/11/z-nr-4-2012-digitalisering/

Kontakt:
Temaredaktør Kjartan Helleve, e mail: kjartan.helleve@nm.no,
mobil 943 97 988

Ansvarlig redaktør: Ingrid Rommetveit, e mail: ingridr@filmklubb.no,
mobil 480 91 001

www.znett.com

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!