Årets tidsskrift 2016 - meld deg på!

Det er klart for kåring av Årets tidsskrift 2016 og heder og ære til dyktige redaksjoner!

Viktige endringer
De viktigste endringene er at det kan oppnås hederlig omtale for spesifikke områder:
Språk og formidling
Faglig formidling og evne til å nå egen målgruppe
Design og layout

I tillegg kan det gis pris i  «Åpen klasse» .

Påmelding innen fredag 19. februar
Tidsskriftene melder på seg på selv til Årets tidsskrift og/eller Åpen klasse. Hederlige omtaler vil gis på bakgrunn av juryens bedømming.

Tidsskrifter som har mottatt pris tidligere, har også anledning til å være med i konkurransen hvert år.

Frist for påmelding og innsending fredag  19. februar 2016. Søknaden sendes inn elektronisk ved å benytte  dette søknadsskjemaet. Fullstendige kriterier og praktisk informasjon finnes  her.

De siste TRE utgivelsene fra 2015-årgangen sendes i post til Norsk tidsskriftforening, Litteraturhuset, Wergelandsvn. 29, 0167 Oslo.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.