Frokostmøte/debatt 10. mars kl. 8.30: Hva mener russerne om Frode Berg?

Bli med på frokostseminar der vi ser nærmere på fortellingen om Frode Berg, Norge og Vesten på russisk internett.

Meld deg på dette seminaret her!

Hvilke norgesbilder kommer til uttrykk når det russiske kommentarfeltet diskuterer Frode Berg-saken? Hva, i lys av dette, er Norges rolle i Russlands narrative offensiv mot Vesten?

Tidsskriftet Nordisk Østforum inviterer til lansering av artikkelen «Kald krig i kommentarfeltet? Historien om Frode Berg på russisk internett», skrevet av Johanne Kalsaas (UiB).

Her møter du Johanne Kalsaas (stipendiat, UiB), Morten Jentoft (journalist og forfatter), Jardar Østbø (professor, IFS). Ordstyrer er Natalia Moen-Larsen (Nordisk Østforum, NUPI).

Arrangementet varer i en time fra 08.30 til 09.30, og det vil bli lett frokostservering fra klokken 08.00.

Debatten er støttet av Fritt Ord og Norsk tidsskriftforening.

Tid: 08:30
Sted: Halvbroren bokhandel, Akersgata 47/49
Språk: Norsk
Ledige plasser: 60

Museumsnytt arrangerer debatt 11. oktober: Hva skjer med Nasjonalmusset? Det nye Nasjonalmuseet er åpnet, og den viktigste kunstsamlingen i Norge er igjen tilgjengelig for publikum. Endelig! Men tilbake på Tullinløkka står det gamle, ærverdige Nasjonalgalleriet tomt. Hva skal vi gjøre med det?

Se info og program her.

Du kan bl.a. lese om dette: Fastleger med omstillingsevne. Fastlegenes evne til omstilling var viktig da koronapandemien var på sitt verste. Dette kommer frem i en fokusgruppestudie med 19 fastleger i Innlandet fylke. Legene opplevde at deres ansvar ble utvidet fra å gjelde egne listepasienter til å omfatte hele befolkningen. De så seg selv som en viktig del av kommunens helseberedskap.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.