Khaled Khalifa og de intellektuelles situasjon i Syria

Babylon – Nordisk tidsskrift for midtøstenstudier inviterer til debatt med Khaled Khalifa, (syrisk forfatter og intellektuell), Eugene Schoulgin (forfatter og visepresident i PEN International), Gunvor Mejdell (professor i arabisk, Universitetet i Oslo) og Kai Kverme (Babylon og prosjektkoordinator, IKOS, Universitetet i Oslo).

Khaled Khalifa er en av Syrias mest profi lerte forfattere. Hans roman «Hatets lovsang» er forbudt i hjemlandet, men samtidig oversatt til fl ere språk – deriblant norsk – og ble blant annet nominert til «International Price for Arabic Literature». Han er også blant de intellektuelle som åpent støtter revolusjonen i Syria.

Lørdag 1. september kommer Khalifa til Litteraturhuset for å debattere sitt forfatterskap og de intellektuelles situasjon i dagens konfliktfylte Syria.

Sted: Litteraturhuset (Kverneland) - Dato: Lørdag 1. september - Tidspunkt: 17.00

Gratis inngang!

Arrangementet er støttet av Norsk Tidsskriftforening og Fritt Ord

Les bl.a. om: Digitalisering, stordata og kunstig intelligens. Store, komplekse datasett og kunstig intelligens kan gi ny innsikt om sykdom og helse. Helsetjenesten produserer store datamengder som kan utnyttes i forskning, men slik det er i dag, er disse dataene stengt.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.