Russland i endring: Har Putins myter utspilt sin rolle?

Hva kjennetegner utviklingen i Russland ett år ut i Putins tredje presidentperiode? Tidsskriftet Nordisk Østforum inviterer til debatt.

Med utgangspunkt i Bo Peterssons ferske artikkel «Från kaos till ordning och storhet: politisk myt i Putins Ryssland», vil tre av Skandinavias fremste russlandseksperter diskutere om Putins retorikk er i ferd med å miste sin appell i befolkningen. I tillegg vil de snakke om den politiske situasjonen i Russland mer generelt.

Panel:
Bo Petersson (Malmö högskola)
Julie Wilhelmsen (Norsk utenrikspolitisk institutt, NUPI)
Tor Bukkvoll (Forsvarets forskningsinstitutt, FFI)

Tid/sted: Tirsdag 18. juni klokken 19.00-20.30 - Kverneland, Litteraturhuset

Arrangører: Nordisk Østforum, Tidsskriftforeningen, Universitetsforlaget og Norsk utenrikspolitisk institutt

Museumsnytt arrangerer debatt 11. oktober: Hva skjer med Nasjonalmusset? Det nye Nasjonalmuseet er åpnet, og den viktigste kunstsamlingen i Norge er igjen tilgjengelig for publikum. Endelig! Men tilbake på Tullinløkka står det gamle, ærverdige Nasjonalgalleriet tomt. Hva skal vi gjøre med det?

Se info og program her.

Du kan bl.a. lese om dette: Fastleger med omstillingsevne. Fastlegenes evne til omstilling var viktig da koronapandemien var på sitt verste. Dette kommer frem i en fokusgruppestudie med 19 fastleger i Innlandet fylke. Legene opplevde at deres ansvar ble utvidet fra å gjelde egne listepasienter til å omfatte hele befolkningen. De så seg selv som en viktig del av kommunens helseberedskap.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.