Russland i endring: Har Putins myter utspilt sin rolle?

Hva kjennetegner utviklingen i Russland ett år ut i Putins tredje presidentperiode? Tidsskriftet Nordisk Østforum inviterer til debatt.

Med utgangspunkt i Bo Peterssons ferske artikkel «Från kaos till ordning och storhet: politisk myt i Putins Ryssland», vil tre av Skandinavias fremste russlandseksperter diskutere om Putins retorikk er i ferd med å miste sin appell i befolkningen. I tillegg vil de snakke om den politiske situasjonen i Russland mer generelt.

Panel:
Bo Petersson (Malmö högskola)
Julie Wilhelmsen (Norsk utenrikspolitisk institutt, NUPI)
Tor Bukkvoll (Forsvarets forskningsinstitutt, FFI)

Tid/sted: Tirsdag 18. juni klokken 19.00-20.30 - Kverneland, Litteraturhuset

Arrangører: Nordisk Østforum, Tidsskriftforeningen, Universitetsforlaget og Norsk utenrikspolitisk institutt

I Tidsskriftet nr. 7/2022 kan du blant annet lese mer om dette: Mekanisk trombektomi ved hjerneinfarkt,  Covid-19-vaksinasjon blant europeiske innvandrere og at vegetar- og vegankost er sunt – med noe tilskudd

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.