Seminar: Multimedia publication

Stadig flere vitenskapelige tidsskrift publiserer nå elektronisk på nett. Dette gir store muligheter til å utvikle formen på vitenskapelige publikasjoner.  Tidsskriftet FORMakademisk har f.eks. integrert video i vitenskapelige artikler.

Et av de tidsskriftene som har kommet lengst, er det amerikanske tidsskriftet KAIROS. Vi har derfor invitert redaktøren, Dr. Cheryl E. Ball, for å innlede til en paneldebatt om mulighetene, og kanskje grensene, for digital vitenskapelig publisering.

Panel: Gunnar Sivertsen, Research Professor, Nordic Institute for Studies in Innovation, Research and Education (NIFU) - Ole E. Wattne, Lecturer, Information designer, Gjøvik University College  - Arild Boman, Associate Professor Emeritus, Department of Education, Faculty of Educational Sciences, UniMedia, University of Oslo - Nils Lahlum, Project Manager and Journals Editor at Universitetsforlaget

Møteleder: Professor PhD Birger Sevaldson, Institutt for design, Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo AHO, Section Editor i FORMakademisk.

Sted Litteraturhuset (Kverneland)
Dato Tirsdag 25. februar
Tidspunkt 18.00 – 20.00

Gratis inngang!

Arrangør: FORMakademisk  -  Støttet av Norsk tidsskriftforening og Fritt Ord

Les bl.a. om: Digitalisering, stordata og kunstig intelligens. Store, komplekse datasett og kunstig intelligens kan gi ny innsikt om sykdom og helse. Helsetjenesten produserer store datamengder som kan utnyttes i forskning, men slik det er i dag, er disse dataene stengt.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.