Velkommen til debatt i Bergen

Tidsskriftforeningen, Fett og Minerva arrangerer:

Likestilt og kjønnsdelt

Norge er et av verdens mest likestilte land, med et av verdens mest kjønnsdelte arbeidsmarkeder. Kvinnene har kommet ut i arbeidslivet, men vi har et skjevere, mer deltidsarbeidende og sykere arbeidsliv for kvinner enn noen gang før. Må det mer aktiv politikk til? Eller er det på tide å akseptere at likestilte kvinner fortsatt velger tradisjonelt?

Med: Gina Barstad, innstilt som 2. kandidat for Hordaland SV til stortinget og tidligere stortingsrepresentant. Kari Wærness, professor i sosiologi. Mathilde Fasting, sivil økonom og fast spaltist i Minerva.

Sted: Victoria kafe, Kong Oscarsgate 27, Bergen

Tid: 29. november klokka 18.00

Museumsnytt arrangerer debatt 11. oktober: Hva skjer med Nasjonalmusset? Det nye Nasjonalmuseet er åpnet, og den viktigste kunstsamlingen i Norge er igjen tilgjengelig for publikum. Endelig! Men tilbake på Tullinløkka står det gamle, ærverdige Nasjonalgalleriet tomt. Hva skal vi gjøre med det?

Se info og program her.

Du kan bl.a. lese om dette: Fastleger med omstillingsevne. Fastlegenes evne til omstilling var viktig da koronapandemien var på sitt verste. Dette kommer frem i en fokusgruppestudie med 19 fastleger i Innlandet fylke. Legene opplevde at deres ansvar ble utvidet fra å gjelde egne listepasienter til å omfatte hele befolkningen. De så seg selv som en viktig del av kommunens helseberedskap.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.