VELKOMMEN til lansering av spesialnummer av St. Sunniva i anledning Stemmerettsjubileet 2013: "STEMMERETT”

Tid: 27. aug. 2013 15:00 - 16:00
Sted: Foajeen på Domus Theologica, Blindernveien 9, 0371 OSLO

St.Sunniva, tidsskriftet for Norsk Kvinnelig Teologforening, og prosjektgruppen «Kjønn og Kirke i 100 år» ved Det teologiske fakultet har samarbeidet om et spesialnummer i anledning stemmerettsjubileet. Nummeret lanseres i forbindelse med det årlige Aasta Hansteen-seminaret på Det teologiske fakultet.

I dette spesialnummeret av St. Sunniva er det gitt plass til seks feministteologer. Professor Jone Salomonsen, professor Aud V. Tønnesen, stipendiat Lovisa Mienna Sjøberg, stipendiat Åste Dokka, prest Birte N. Sandum og stipendiat Gyrid Gunnes bidrar hver på sin måte til å formidle og fortolke historien rundt stemmerettsåret. De drøfter de sentrale verdiene som stod på spill den gang og som fortsatt diskuteres, og gir på den måten et bidrag til den teologiske feministiske diskursen.

Det blir musikalsk innslag av Solfrid Molland, live abstracts og enkel servering.Arrangementet er også annonsert via Facebook: https://www.facebook.com/events/153379741534868/

Velkommen!

Teologisk fakultet: http://www.tf.uio.no/om/aktuelt/arrangementer/2013/100-ar-med-stemmerett-og-feministteologi.html

Les bl.a. om: Digitalisering, stordata og kunstig intelligens. Store, komplekse datasett og kunstig intelligens kan gi ny innsikt om sykdom og helse. Helsetjenesten produserer store datamengder som kan utnyttes i forskning, men slik det er i dag, er disse dataene stengt.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.