13.00 Åpning av Tidsskriftdagen 2018: Ytringsfrihetens pris

v/Nancy Herz, samfunnsdebattant og forfatter

Folk hetses og trakasseres i kommentarfelt og på sosiale medier, kvinner mottar seksuell sjikane, ingen går fri. Hva kan vi gjøre for å skape trygghet for alle de som ikke tør være med, men som egentlig har lyst? Hvordan skape et debattklima som inkluderer alle og som ikke forurenses at hat og hets. Når er nok nok – og hva må til? Nancy Herz har erfaring som samfunnsdebattant og hatobjekt, og har mye på hjertet.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.