26. september: Seminar om åpen tilgang og Plan S

Publiseringsmodellene for forskning er i endring. Plan S og politiske vedtak om åpen tilgang gir nye muligheter, men fører også til en rekke utfordringer. Det handler om kroner og øre, men også mer enn det.  Kopinor og Fagpressen arrangerer åpent seminar 26. september. Arrangementet er gratis, men meld deg på via Fagpressen. Kryss av for "annet" hvis du ikke tilhører en av de nevnte stillingsgruppene. Vel møtt til viktig kunnskapsdeling!

Sted: Thon konferansesenter, Universitetsgt. 26, Oslo
Tid: 09:00 til 12:00Passer for: Alle
Påmelding her

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.