Seminar 4. april - Nye støtteordningar for tidsskrift: Blir det likar no?

Kven får meir og kven får mindre? Kan ein søke på fleirårig produksjonsstøtte? Forsvinn innkjøpsordninga? Blir det meir til kritikk? Kva med prosjekt og arrangement? Får vi endeleg det tidsskriftløftet vi har bedt om så lenge?

Kulturrådet ved Rolf Engelsen og Hilde Fossanger legg fram den nye modellen. Spørsmål og diskusjon etterpå.

Tid og sted:

Torsdag 4. april kl. 17.00-18.30

Fritt Ords lokaler, Uranienborgvn. 2 - Oslo

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.