Påmelding til Årets tidsskrift 2022/Åpen klasse

Frist for påmelding og innsending er onsdag 5. januar 2022. Begrunnelsen skal være på max. 2500 tegn.

De siste TRE utgivelsene fra 2021 sendes i post til Norsk tidsskriftforening, Litteraturhuset, Wergelandsvn. 29, 0167 Oslo.

Nett-tidsskrifter vurderes på lik linje med papirtidsskrifter. Det er innholdet på sidene under juryens arbeidsperiode som vurderes.  I tillegg vil kvalitet og relevans på arkivert og tilgjengelig stoff vurderes som er erstatning for papirtidsskriftenes tidligere utgivelser.

Prisen deles ut  17. mars 2022, med forbehold om endringer p.g.a. koronarestriksjoner!

Spørsmål merket * er obligatoriske.

Museumsnytt arrangerer debatt 11. oktober: Hva skjer med Nasjonalmusset? Det nye Nasjonalmuseet er åpnet, og den viktigste kunstsamlingen i Norge er igjen tilgjengelig for publikum. Endelig! Men tilbake på Tullinløkka står det gamle, ærverdige Nasjonalgalleriet tomt. Hva skal vi gjøre med det?

Se info og program her.

Du kan bl.a. lese om dette: Fastleger med omstillingsevne. Fastlegenes evne til omstilling var viktig da koronapandemien var på sitt verste. Dette kommer frem i en fokusgruppestudie med 19 fastleger i Innlandet fylke. Legene opplevde at deres ansvar ble utvidet fra å gjelde egne listepasienter til å omfatte hele befolkningen. De så seg selv som en viktig del av kommunens helseberedskap.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.