Undersøkelse av kopiering i tidsskrift - svarfrist 13. mai

I forbindelse med forhandlinger i Kopinor, ønsker vi å vite om medlemstidsskriftene har erfaringer med at tekster man har publisert – digitalt eller på papir – blir brukt i undervisning og blir kopiert opp i skoleverket.

Konkrete eksempler vil være til hjelp i forhandlingene, siden våre medlemstidsskrifter ikke er en egen kategori i Kopinors koding av stoff, slik at det mangler statistikk på hvor mye tidsskriftene kopieres.

Spørsmål merket * er obligatoriske.

Klikk her for å opplaste eller dra filer hit

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.