13.00 Åpning av Tidsskriftdagen 2018: Ytringsfrihetens pris

v/Nancy Herz, samfunnsdebattant og forfatter

Folk hetses og trakasseres i kommentarfelt og på sosiale medier, kvinner mottar seksuell sjikane, ingen går fri. Hva kan vi gjøre for å skape trygghet for alle de som ikke tør være med, men som egentlig har lyst? Hvordan skape et debattklima som inkluderer alle og som ikke forurenses at hat og hets. Når er nok nok – og hva må til? Nancy Herz har erfaring som samfunnsdebattant og hatobjekt, og har mye på hjertet.

Les bl.a. om: Digitalisering, stordata og kunstig intelligens. Store, komplekse datasett og kunstig intelligens kan gi ny innsikt om sykdom og helse. Helsetjenesten produserer store datamengder som kan utnyttes i forskning, men slik det er i dag, er disse dataene stengt.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.