Årsmøte 2015

Tidsskriftforeningens årsmøte avholdes torsdag 16. april i Kverneland på Litteraturhuset i Oslo. Samme kveld vil også prisen for Årets tidsskrift 2015 deles ut. Innkalling og sakspapirer sendes ut senere.

ÅRSMØTE I NORSK TIDSSKRIFTFORENING 2015

Torsdag 16. april 2015, Litteraturhuset i Oslo (Kjelleren)

Kl. 14.00 Registrering, te og kaffe

Kl. 14.15 – 15.45 Årsmøte i Norsk tidsskriftforening

Kl. 16.00 – 17.30: Seminar: Hva kan kulturrådet tilby av støtte til tidsskrifter? Hvilke ordninger finnes, og hva skal til for å få støtte?

v/Line Fallan Sørensen, saksbehandler i Seksjon for litteratur og allmenne kulturformål, med har ansvar for innkjøpsordningen for tidsskrift og ulike typer prosjektstøtte. De informerer om alle mulighetene som finnes, og gir råd om hvordan søke.

Kl. 18.00 – 21.00 Fest og utdeling av prisen Årets tidsskrift 2015

OBS! Påmeldingsfrist 14. april 2015. På grunn av matbestilling, må vi vite hvor mange som kommer. Send beskjed til: post@tidsskriftforeningen.no

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.