Kva er ein god kunstkritikk? Korleis skrive ein leseverdig tekst? Me snakkar om kvalitetsvurdering, det vanskelege kunstspråket og kritikkens føremål. Kva kan skje når kunsten og kritikken kjem seg ut av bobla? Korleis jobbe med tolking, kontekstualisering og vurdering på ein måte som når breitt ut, utan å forsake fagleg presisjon?
Vi inviterer både nye og erfarne kunstskribentar til dette praktiske kurset. Det trengst fleire kunstkritikarar til tidsskrift, aviser og andre publikasjonar.
Kurset består av tre samlingar, og blir halde både i Oslo, Trondheim og digitalt. Kvar samling er på tre timar, og inneheld føredrag, diskusjon, gjennomgang av ulikarta kunstkritikk, skriveoppgåver og arbeid med eigne tekstar.
Samling 1:
9. november, kl. 13.00-16.00
Kunstkritikkens rolle
v/Maria Horvei og Johanne Nordby Wernø
Dommar eller fortolkar? Innkastar, brubyggar, omsetjar? Me snakkar om kvalitetsvurdering, det vanskelege kunstspråket og kritikkens føremål.
Samling 2:
16. november, kl. 13.00-16.00
Kunstkritikk som sjanger
v/Maria Horvei og Johanne Nordby Wernø
Kva skal ein kunstkritikk innehalde? Korleis ein kan forme det heile til ein leseverdig tekst? Me snakkar om språkbruk og autoritetsbygging – og om redaksjonelle forventingar og rammer.
Samling 3:
23. november, kl. 13.00-16.00
Kritikken i ei breiare offentlegheit
v/Maria Horvei og Johanne Nordby Wernø
Kva kan skje når kunsten og kritikken kjem seg ut av bobla? Me snakkar om kritikaren som aktør i ei breiare offentlegheit, og korleis det kunstkritiske perspektivet kan forvaltast her.
Pris: Kr 1500
Studentpris: Kr. 500
Påmeldingsfrist 1. september
Bispegata 9 A - tkf.no
Samling 1:
19. oktober, kl. 13.00-16.00
Kunstkritikkens rolle
v/Maria Horvei og Gustav Svihus Borgersen
Dommar eller fortolkar? Innsideaktør eller framandelement? Me snakkar om kvalitetsvurdering og kritikarens funksjon og posisjonering.
Samling 2:
26. oktober, kl. 13.00-16.00
Kunstkritikk som tekst
v/Maria Horvei og Gustav Svihus Borgersen
Kva skal ein kunstkritikk innehalde? Korleis ein kan forme det heile til ein leseverdig tekst? Me snakkar om språkbruk og autoritetsbygging – og kva du helst bør unngå.
Samling 3:
2. november kl. 13.00-16.00
Kritikk og habilitet
v/Maria Horvei og Gustav Svihus Borgersen
Korleis handtere spørsmålet om habilitet som kritikar? Me snakkar om etiske gråsoner, å skrive i ein lokal kontekst og kven ein vel å skrive for.
Pris: Kr. 1500
Studentpris: Kr 500
Påmeldingsfrist 11. oktober
Samling 1:
9. november, kl. 9.00-12.00
Kunstkritikkens rolle
v/Maria Horvei og Johanne Nordby Wernø
Dommar eller fortolkar? Innkastar, brubyggjar, omsetjar? Me snakkar om kvalitetsvurdering, det vanskelege kunstspråket og kritikkens føremål.
Samling 2:
16. november, kl. 9.00-12.00
Kunstkritikk som sjanger
v/Maria Horvei og Johanne Nordby Wernø
Kva skal ein kunstkritikk innehalde? Korleis ein kan forme det heile til ein leseverdig tekst? Me snakkar om språkbruk og autoritetsbygging – og om redaksjonelle forventingar og rammer.
Samling 3:
23. november, kl. 9.00-12.00
Kritikken i ei breiare offentlegheit
v/Maria Horvei og Johanne Nordby Wernø
Kva kan skje når kunsten og kritikken kjem seg ut av bobla? Me snakkar om kritikaren som aktør i ei breiare offentlegheit, og korleis det kunstkritiske perspektivet kan forvaltast her.
Pris: Kr 1500
Studentpris: Kr 500
Påmeldingsfrist 1. november
Kurslærarar:
Maria Horvei er fagansvarleg for kurset, kritikar og skribent. Ho har dei siste åra skrive om kunst for m.a. Artforum, Klassekampen og Kunstkritikk, og vore redaktør for Vinduet.
Johanne Nordby Wernø er skribent, kritikar og kurator. Ho driv St. Hans, eit kommunikasjonsbyrå retta spesielt mot det visuelle kunstfeltet. (Fotograf Anne Valeur/St. Hans)
Gustav Svihus Borgersen er fagansvarleg for biletkunst ved universitetsbiblioteket ved NTNU, fast kunstspaltist for Adresseavisa og kritikar for ArtScene Trondheim.
Kurset er arrangert av Norsk tidsskriftforening i samarbeid med Kritikerlaget, med støtte fra Kulturrådet, Fritt Ord og Pressens faglitterære fond.
Les bl.a. om: Digitalisering, stordata og kunstig intelligens. Store, komplekse datasett og kunstig intelligens kan gi ny innsikt om sykdom og helse. Helsetjenesten produserer store datamengder som kan utnyttes i forskning, men slik det er i dag, er disse dataene stengt.
Temaet denne gang er samling, og favner bl.a. livmor på sprit, teoretisering om museumsfotografiet og spørsmål om fornyet gjenstandsfokus kan ses som en protest mot opptattheten av samfunnsrollen.
Sommaren er her, og det er også årets tredje utgåve av Prosa! Tema er PR. Forkortinga PR står for det engelske public relations – offentlege relasjonar. Omgrepet gjer det tydeleg at reklame og salsarbeid handlar om meir enn gode tilbod, det handlar også om omdøme og tillit.
I Tidsskriftet nr. 7/2022 kan du blant annet lese mer om dette: Mekanisk trombektomi ved hjerneinfarkt, Covid-19-vaksinasjon blant europeiske innvandrere og at vegetar- og vegankost er sunt – med noe tilskudd
Vårutgåva av Prosa rettar blikket mot ein sakprosakategori som er like gamal som han er aktuell, nemleg biografien.
Spørsmål om ytringsfridom og debattklima var sentrale i 2021 og det er ingen teikn på at dei vil bli mindre viktige framover.
Ragnar Hovland blir 70 15. april i år. Men festen er alt i gang i Syn og Segn. I intervju med Sigrid Sørumgård Botheim innrømmer Hovland at «eg har kjensler, sjølv om dei sit langt inne». Litteraturkritikar Eivind Myklebust har gjenlese klassikaren Sveve over vatna og skriv om tull og alvor hos Hovland.
Korleis høyrest den eldste innspelte folkemusikken i Noreg ut? Er joiken terapi, protestsong eller både delar? Korleis kombinerer ein politisk engasjement og engasjement for folkekulturen? Dette og mykje meir les du om i julenummeret av Folkemusikk!
Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?
Tidsskriftet heiser regnbueflagget. Nytt nummer av Tidsskriftet har flere regnbue-artikler. Juni er nemlig Pride! Avalon Nuovo, som står bak forsiden, sier: «Ut fra egne erfaringer og erfaringene til andre LGBTQIA+-venner, tenkte jeg at jeg ville illustrere varmen og gleden ved å oppdage en kropp, enten det er ens egen eller kroppen til et annet menneske. For meg føles dette ganske sentralt i opplevelsen av å være skeiv, og det er en vakker ting å feire som del av Pride.»
Korleis jobbar ein faktasjekkar, og kor stort ansvar har fagkonsulenten for ferdig bok? Korleis påverkar konspirasjonsteoriar den offentlege samtalen, og kva treng vi eigentleg meningsjournalistikken til no som alle kan publisere eigne synspunkt i sosiale medium? Alt dette kan du lese om i vårens tredje nummer av Prosa.
Har romantiske komedier blitt håpløst utdaterte? Eller kan de fortsatt gi oss håp? Z ser nærmere på en sjanger som har stått fjellstøtt hos publikum, selv om den har blitt beskrevet som både naiv og eskapistisk, med tvilsomt kvinnesyn og reaksjonære tenkemåter. Har vi blitt for kyniske for romantiske komedier? Her kan du blant annet lese om Bringing Up Baby, Woody Allens Annie Hall, kultklassikeren Harold and Maude, Appropriate Behavior og Knocked Up.
Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.
Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!
Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.
Medlemstidsskriftene kan låne kontoret vårt i 4. etasje på Litteraturhuset i Oslo, fortrinnsvis etter kl 15. Trenger du det på dagtid, kan det som regel ordnes.
Send e-post til post@tidsskriftforeningen.no for spørsmål/reservasjon.