Sterke historier. Avsløringer, dokumentasjon og fortelleteknikk

Kl. 17.00 på Tidsskriftdagen 17.11: Hør Johanna Bäckström Lerneby: Hur berättar man en reportage på bästa sätt?

Johanna Bäckström Lerneby berättar om hur hon lägger upp arbetet när hon skriver och gör tv av sina historier. Hon tänker alltid på publiken i första hand. 2015 vann hon Stora journalistpriset i Sverige i klassen Årets berättare. I höst publicerade hon ett uppmärksammat reportage om Familjen Ali Khan i Göteborg i Aftonbladet.

Johanna Bäckström Lerneby: Sen i april chef för rättsredaktionen på Aftonbladet. Har jobbat på SVT bla som undersökande reporter på Uppdrag granskning och nyhetschef SVT Sport. Nominerad till Grävande journalisters pris Guldspaden 5 gånger, vunnit 2. Nominerad till Stora journalistpriset 2 gånger, vunnit 1 (vann 2015) Har skrivit en bok om trafficking. Bor i Göteborg. Jobbar i Stockholm. Har två tonårsdöttrar.

I Tidsskriftet nr. 7/2022 kan du blant annet lese mer om dette: Mekanisk trombektomi ved hjerneinfarkt,  Covid-19-vaksinasjon blant europeiske innvandrere og at vegetar- og vegankost er sunt – med noe tilskudd

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.