Tidsskriftet Fett får pris i åpen klasse for å ha skapt et åpent rom for feministisk debatt

Prisen i åpen klasse tildeles tidsskriftet Fett for å ha skapt et åpent rom for feministisk debatt. I dette rommet har mange unge skribenter og illustratører fått prøve seg for første gang. Slik bringer tidsskriftet mange nye, viktige stemmer inn i den bredere offentligheten. Samtidig er fortiden ikke glemt – her er det tydelige linjer tilbake i historien. Fett har mot til å gi kontroversielle temaer plass og tid. Metoo, trans, scenenekt, rasisme – Fett går i dybden. Alltid med respekt, aldri feigt. Ofte med humor, alltid med alvor i bunnen. Fett evner å både irritere og engasjere.

I Tidsskriftet nr. 7/2022 kan du blant annet lese mer om dette: Mekanisk trombektomi ved hjerneinfarkt,  Covid-19-vaksinasjon blant europeiske innvandrere og at vegetar- og vegankost er sunt – med noe tilskudd

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.