Utlysning: Tekstallmenningen søker regionkontakter

Tekstallmenningen er en nyetablert sentral for kulturtidsskrifter som skal bidra med salg, distribusjon og abonnementshåndtering for tidsskrifter og småforlag. Vi holder til i Bergen, og har som mål å nå ut til flere lesere og gjøre tidsskrifter tilgjengelig i hele landet. Derfor søker vi nå etter regionkontakter i alle landsdeler som kan bidra til å fremme tidsskriftene i sine miljøer.

Vi ønsker at regionkontaktene bidrar med (eksempelvis):

• Rekruttering og oppfølging av tidsskrifter, forlag eller leverandører i regionen.
  • Kontakt med bibliotekene i regionen. Bidra til etterspørsel og innkjøp av kulturtidsskrifter, og tilrettelegge for relevante arrangementer.
  • Innspill til aktuelle samarbeidspartnere, kulturaktører, forhandlere og kunder i regionen. Eventuelt salg av tidsskrifter og bøker til bedrifter, forhandlere og private.
  • Representant for Tekstallmenningen på lokale festivaler, messer og relevante arrangementer.
  • Inngå i en nasjonal ressursgruppe for Tekstallmenningen, og bidra til å utvikle og forbedre tilbudet vårt.

Vi ønsker at regionkontaktene har (eksempelvis):

• Interesse for kultur og samfunn, og engasjement for kulturtidsskrifter.
  • Kjennskap til regionens kulturtilbud.
  • Evne til å jobbe selvstendig, ansvarlig og kreativt.
  • Relevant nettverk og gode relasjoner.
  • Erfaring med salgs-/markedsarbeid.

Oppdraget vil være honorert. Det må påregnes 15 timer per måned. Vi vil tilpasse omfang og arbeidsoppgaver ut fra eget ønske, kapasitet og økonomiske begrensninger. Dette vil endelig defineres når ressursgruppen av regionkontakter er satt sammen. Ta gjerne kontakt dersom dette høres ut som noe for deg, eller om du har spørsmål til oss.

Kontaktinformasjon:
Inga Moen Danielsen