Husk ISSN for tidsskrift!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Vær likevel obs på at trykt og elektronisk utgave, eller ulike språkvarianter av samme tidsskrift, får hvert sitt ISSN-nummer.  I Norge er det Nasjonalbiblioteket som tildeler ISSN-nummer. ISSN Norge har en avtale med GS1 Norway, som kan hjelpe med å omdanne ISSN-nummeret til en grafisk strekkode av typen EAN-13. Riktig strekkode gjør det blant annet lettere å selge tidsskriftet i butikk.Trykkeriet kan ta seg av selve strekkodemerkingen for tidsskrifter som har denne koden.

Les mer og søk om ISSN hos Nasjonalbiblioteket: https://www.nb.no/standardnummerering/issn/

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Les mer her.