Søknad om støtte fra Norsk tidsskriftforening

Medlemmer kan søke om støtte til debatt to ganger per år. Vi sender alle medlemmer en oppfordring til å lage og søke debatt, og sender en samlet søknad til Fritt ord fra oss. Debattstøtte innvilges etter at vi får tildelingen fra Fritt ord og alle utbetalinger skjer i etterkant av avholdt debatt ved innsending av utbetalingsanmodning med bilag og en rapport fra arrangementet.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.