PLNTY 1/2020

En kommentar til rivingen av Y-blokka: Y-blokka ble skapt av arkitekt Erling Viksjø, Carl Nesjar og Picasso og sto ferdig i 1969. I 2020 river regjeringen bygget til høylytte protester. Bygget blir ansett som stedsspesifikk kunst, norsk kulturarv og verdensarv, og var besluttet vernet i 2011. Magasinet er i sin helhet en kommentar til prosessen som har pågått i mange år og fokuserer på historiene om de tre kunstnerne og hvordan bygget ble til.

Bidragsytere er:

Annicken Dedekam Råge

Fredrik Høyer

Jan Walaker

Marte Østmoe

Mats Linder

Sindre Goksøyr

Tommy Olsson

Torgrim Eggen

PLNTY er et kulturtidsskrift som utgis to ganger i året. Vi jobber i tillegg med kulturstoff på flere plattformer som nett, podkast og video. Vi ønsker å bidra til debatt og være kritiske til den etablerte oppfatningen av hva norsk design, kunst og kultur er. Våre utgivelser er et bidrag til å viske ut skiller mellom akademia og allmennheten, til refleksjon og analyse.

Du finner det i salg her!

I Tidsskriftet nr. 7/2022 kan du blant annet lese mer om dette: Mekanisk trombektomi ved hjerneinfarkt,  Covid-19-vaksinasjon blant europeiske innvandrere og at vegetar- og vegankost er sunt – med noe tilskudd

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.