Hvordan lykkes bedre på nett og sosiale medier
Om du ikke er på nett, finnes du ikke. Om påstanden er rett, er det avgjørende å ha en funksjonell nettside og å være aktiv på Facebook osv. Hva skal til for å lykkes på sosiale medier og nett, og hvordan få flere til å lese tidsskriftet og at de bestiller abonnement?
Hvordan skrive for nettsider og sosiale medier.
Hva skal du tenke på når du skriver i de forskjellige kanalene; hva fungerer best hvor.
Hva betyr nettsiden som landingsplass når du kommuniserer på de andre mediene.
Hvor mye tid skal legges ned i nettside kontra Facebook/Twitter og annet?
Hvor bør du ha fokus?
Dirigerer du trafikk til nettsiden, så er det viktig at saker, produkter og tilbud kommer raskt opp.
Det skal være enkelt å finne saker; artikler, nyheter informasjon og det skal være enkelt å tegne abonnement. Hva må til?
Å komme høyt opp på søkemotorer er viktig. Hvordan gjøres det?
Tid: 3. desember 2014 kl. 17.00 – 20.00
Sted: Fagpressens lokaler, Akersgt. 43, inng. Lille grensen, 5 etg.
Pris: Kr. 750,-. Bindende påmelding.
Kursholder: Nina Furu, Webgruppen
Nina Furu har bakgrunn som nettredaktør i flere norske ukeblader og som nettredaktør for portalsatsingen HjemmeNett. Hun driver i dag Nettredaktørskolen og rådgir en rekke etater og bedrifter omkring web- og intranettkommunikasjon.