Norsk tidsskriftforening organiserer norske tidsskrifter.

Tidsskriftforeningen ble stiftet våren 2003. Foreningen skal fremme tidsskriftenes interesser overfor offentlige myndigheter og andre samfunnsaktører, bidra til å synliggjøre tidsskriftene i det offentlige rom, og arbeide for å heve kompetansen i tidsskriftene. Foreningen skal videre forvalte medlemmenes interesser angående opphavsrett.

Tidsskriftforeningen er åpen for allmenne og vitenskapelige tidsskrift som i bred forstand tar for seg spørsmål og tema i kultur og samfunn. Utgivere kan være foreninger, organisasjoner og forlag.

Foreningen kontaktes på post@tidsskriftforeningen.no. Generalsekretær Bente Riise kontaktes på bente.riise@tidsskriftforeningen.no.

Under finner du betingelsene for medlemskap i Norsk tidsskriftforening. Nederst finner du nærmere informasjon om hvordan dere søker. Vi henviser for øvrig til foreningens vedtekter.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.