Markedsføring på Facebook/Smart bruk av sosiale medier
Tid: 14. juni 2016 kl. 12.00 – 16.00 Sted: Kjelleren, Litteraturhuset i Oslo Pris: Gratis for medlemmer av Tidsskriftforeningen, kr. 1000,- for andre
12.00 – 15.00
Markedsføring på Facebook
Innstillinger og oppsett for en selgende side: Hva slags innstillinger og oppsett er det lurt å ha på din hjemmeside? Sidekonseptet og målgruppen. Tips til coverfoto, profilbilde mm.
Oppdateringer som selger i nyhetsfeeden. Slik lager du oppdateringer som selger og overtaler.
Formatering som synes i nyhetsfeeden. Innholdsformater som fungerer til å drive engasjement
Når leseren blir din beste selger. Hva får en leser til å ønske å dele en sak? Hvilke oppdateringer blir best likt? Hvordan ser du nøkkeltall for dine brukere?
Annonsering på Facebook. Facebook – det første ekte digitale massemediet. Hvordan nå den perfekte målgruppen på minibudsjett? Interessesegmentering og andre målrettingskriterier
15.00 – 16.00
Smart bruk av sosiale medier
Vi ser på noen smarte teknikker om du ønsker å drive salg, markedsføring, informasjon og påvirkning gjennom sosiale medier.
Instagram: Hvordan etablere og vedlikeholde et helstøpt Instagram-konsept
Snapchat: Hvordan kan og bør en markedsfører/påvirker bruke Snapchat?
Twitter som PR-kanal: Hvordan skrive for debatt, retweeting og engasjement
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.