Debatter og arrangementer

Det er igjen tid for påmelding til konkurransen Årets tidsskrift!I jubileumsåret er det priser å hente i flere kategorier, og vi vil gjerne gjøre stas på både tidsskrifter og redaksjoner, gi fortjent honnør og priser for godt arbeid og viktige stemmer i den offentlige debatten. I tillegg til hovedprisen kan juryen dele ut priser i andre klasser, og har du oppnådd eller gjort noe helt spesielt, kan det også kvalifisere til en pris! Selv om et tidsskrift har fått pris før, er det ingenting i veien for å melde seg på igjen. Du/dere kan også nominere et annet (medlems-)tidsskrift dere mener fortjener en pris. Påmelding:Påmelding gjøres elektronisk, med begrunnelse. Send inn 3 numre av foregående utgang (2022) i papirformat. Juryen kan etterspørre flere papir-eksemplarer eller lavoppløst PDF, sendt til hvert av jurymedlemmene. Det er kun medlemmer i Norsk tidsskriftforening som kan delta, og papir- og nettidsskrifter vurderes på lik linje - det er tidsskriftets innhold og virke som skal vurderes. For nettidsskrifter vil også kvalitet og relevans på arkivert og tilgjengelig stoff vurderes.Begrunnelsen(e) skal være på maks 2000-2500 tegn. Vær konkret og tydelig i argumentasjonen om hvorfor akkurat dere fortjener en pris nå. Frist for påmelding og innsending er fredag 20. januar 2023.Prisen deles ut i mars/april. De siste TRE utgivelsene fra 2022 sendes i post til Norsk tidsskriftforening, Litteraturhuset, Wergelandsvn. 29, 0167 Oslo.Påmelding her!Det vil bli kåret ett tidsskrift som mottar prisen Årets tidsskrift, diplom og en pengepremie på kr. 30 000. Vinnere i andre klasser får hederlig omtale med diplom.