Årets komet 2012, Charlotte Myrbråtens takketale

Denne prisen er til alle som lager Fett og jobber gratis foto, skriving, redigering og er feministiske aktivister med hjerte for saken. Det trengs en sterk feministisk offentlighet i Norge. Vil også takke de som ansatte meg i Fett, selv om jeg ikke hadde noen særlig erfaring med tidsskrift og tillot at vi også laga en Fettredaksjon i Bergen, når jeg egentlig lovet å flytte til Oslo. Dette har igjen ført til et sterkt blogg/tidsskriftsmiljø på Danmarksplass. Alt må ikke alltid være i Oslo. Jeg vil også takke musikkmagasinet ENO og igjen alle dere som jobber for mer likestilling og en sterkere feministisk bevegelse i Norge. Denne prisen er til dere"

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.