Vi utlyser nok en gang konkurransen om årets gjeveste pris; Årets tidsskrift 2020!

Har ditt tidsskrift utmerket seg på noen måte; skapt furore i offentligheten,lagt om til et fantastisk design, klekket ut noe nytt eller rett og slett levert særdeles bra i året som har gått?

Da bør du melde deg på i år, innsendingsfristen er 20. januar 2020.

Har du mottatt en pris tidligere, er ikke det noe hinder for enda mer ære og berømmelse. Det blir delt ut priser i andre kategorier i tillegg til hovedprisen Årets tidsskrift!

Du kan lese mer om kriteriene og hva som vektlegges her.
Skjema for påmelding finner du her.

Prisen deles ut på et festarrangement etter vårt ordninære årsmøte 25. mars i Fritt ords lokaler, Uranienborgvn. 2, Oslo.

Juryen for 2020 består av:
Vidar Røeggen, Seniorrådgiver Universitets- og høgskolerådet - Geir Skomsøy, Designfaglig rådgiver - Andreas Wiese, Rådgiver - Ellen Krystad, Tekstkonsulent i Gyldendal Norsk Forlag - Cecilia Ekstrøm, Leder HumSam-biblioteket ved Universitetet i Oslo

Prisen er støttet av Tidsskriftforeningen, Norsk journalistlag, Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.