Norsk Barneblad får prisen for design og layout

Redaktør: Nana Rise Lynum
Grafisk formgiver: Aina Griffin

Juryens begrunnelse:

Å formgi et tidsskrift som appellerer til barn i alderen 7 – 14 år er noe Norsk Barneblad mestrer til fulle. Å bla i dette oppleves som et visuelt tivoli som både kan engasjere den knapt lesekyndige og den viderekommende lesehesten. Her finnes en god og engasjerende blanding av illustrative faktaopplysninger, småstoff og tegneserier. Ingressene hjelper leseren inn i stoffet, typografien lar øynene gli behagelig over sidene og billeddramatiseringene vekker leselysten. På en forbilledlig måte viser Norsk Barneblad hvordan grafisk design kan løfte innholdet og engasjere til leselyst.

Les bl.a. om: Digitalisering, stordata og kunstig intelligens. Store, komplekse datasett og kunstig intelligens kan gi ny innsikt om sykdom og helse. Helsetjenesten produserer store datamengder som kan utnyttes i forskning, men slik det er i dag, er disse dataene stengt.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.