Påmelding til Årets tidsskrift 2021

Har ditt tidsskrift gjort seg fortjent til heder og ære i år? Meld deg på i konkurransen Årets tidsskrift 2021; vi gleder oss til å feire  verdige, spennende og betydningsfulle vinnere i flere klasser.

Frist for påmelding og innsending er fredag 5. februar 2021.

Begrunnelsen skal være på max. 2500 tegn.

De siste TRE utgivelsene fra 2020 sendes i post til Norsk tidsskriftforening, Litteraturhuset, Wergelandsvn. 29, 0167 Oslo.

Nett-tidsskrifter vurderes på lik linje med papirtidsskrifter. Det er innholdet på sidene under juryens arbeidsperiode som vurderes.  I tillegg vil kvalitet og relevans på arkivert og tilgjengelig stoff vurderes som er erstatning for papirtidsskriftenes tidligere utgivelser.

Prisen er planlagt utdelt 15. april 2021 i forbindelse med årsmøte, alternativt senere i 2021.

KRITERIERHer finner du kriteriene og lenke til påmeldingsskjema.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.