Debatter 2022

Argument har sluppet et nytt nummer med tema Krise og inviterer  til slippfest med panelsamtale om samme tema på Chateu Neuf i Oslo onsdag 23. mars!
Økokrise, strømkrise, koronakrise, boligkrise, identitetskrise, tillitskrise ... Det er mange erklærte kriser å forholde seg til nå for tiden. Lever vi i en tidsalder av kriser? Hva er i så fall grunnen til dette?

Bok og bibliotek og Museumsnytt arrangerer debatt og slippfest: Det blir nyskriven punkrock, mobil ynskjebrønn med oppfyllelsesgaranti og korte debattar med utgangspunkt i aktuelle saker frå biblioteks- og museumsfeltet. Nokre stikkord for debattane er sensur, nøytralitet, ytringsfridom, krig og sponsing, SIAN, Israel, Nordnorsk kunstmuseum og Fredriksen-familien.

Bli med på frokostseminar der vi ser nærmere på fortellingen om Frode Berg, Norge og Vesten på russisk internett.

Flere og eldre innvandrere i Norge fremover: Implikasjoner for de eldre selv og tjenestene
v/Astri Syse, demograf i Statistisk sentralbyrå
Likeverdige helsetjenester - hva ligger i begrepet og hvordan kan den enkelt helsearbeider bidra til dette?
v/ Arild Aambø, lege, Primærmedisinsk verksted

Senter for psykisk helse og rus ved Universitetet i Sørøst-Norge inviterer til Skuddårsseminaret 2022. Webinaret ledes av Rita Sørly, førsteamanuensis UiT, redaktør Tidsskrift for psykisk helsearbeid.

Les bl.a. om: Digitalisering, stordata og kunstig intelligens. Store, komplekse datasett og kunstig intelligens kan gi ny innsikt om sykdom og helse. Helsetjenesten produserer store datamengder som kan utnyttes i forskning, men slik det er i dag, er disse dataene stengt.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.