Er høyresiden for lite opptatt av ulikhet?

Invitasjon til Minervaslipp og 90-årsjubileum! Onsdag 3. desember feirer Minerva vår 90. årgang. Samtidig inviterer vi til Minervaslipp av neste utgave (4-2014) og til debatt om temaet for utgavens temaseksjon: Ulikhet.

Er høyresiden for lite opptatt av ulikhet?

I panelet:

- Harald Eia, skuespiller og programleder

- Sarah Sørheim, kulturredaktør i Aftenposten

- Nils August Andresen, ansvarlig redaktør i Minerva

Debatten ledes av Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen

Minervaslippet vil finne sted onsdag 3. desember fra kl. 19 på Kulturhuset v/Youngstorget i Oslo. Magasinet vil selges til halv pris (kr 50 – kun kontanter).

Siden vi samtidig feirer 90-årsjubileum vil det bli servert litt fingermat og en velkomstdrink. Det vil for øvrig bli anledning til å kjøpe drikke i baren.

Åpent for alle. Påmelding til post@minervanett.no.

Velkommen!

Arrangementet er støttet av Tidsskriftforeningen, Fritt Ord og Kulturrådet.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.