Frokostmøte/debatt 10. mars kl. 8.30: Hva mener russerne om Frode Berg?

Bli med på frokostseminar der vi ser nærmere på fortellingen om Frode Berg, Norge og Vesten på russisk internett.

Meld deg på dette seminaret her!

Hvilke norgesbilder kommer til uttrykk når det russiske kommentarfeltet diskuterer Frode Berg-saken? Hva, i lys av dette, er Norges rolle i Russlands narrative offensiv mot Vesten?

Tidsskriftet Nordisk Østforum inviterer til lansering av artikkelen «Kald krig i kommentarfeltet? Historien om Frode Berg på russisk internett», skrevet av Johanne Kalsaas (UiB).

Her møter du Johanne Kalsaas (stipendiat, UiB), Morten Jentoft (journalist og forfatter), Jardar Østbø (professor, IFS). Ordstyrer er Natalia Moen-Larsen (Nordisk Østforum, NUPI).

Arrangementet varer i en time fra 08.30 til 09.30, og det vil bli lett frokostservering fra klokken 08.00.

Debatten er støttet av Fritt Ord og Norsk tidsskriftforening.

Tid: 08:30
Sted: Halvbroren bokhandel, Akersgata 47/49
Språk: Norsk
Ledige plasser: 60

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.