Ta rommet – Sleppfest og debatt 18. mars - kl. 18.00 og utover

Bok og bibliotek og Museumsnytt arrangerer debatt og slippfest: Det blir nyskriven punkrock, mobil ynskjebrønn med oppfyllelsesgaranti og korte debattar med utgangspunkt i aktuelle saker frå biblioteks- og museumsfeltet. Nokre stikkord for debattane er sensur, nøytralitet, ytringsfridom, krig og sponsing, SIAN, Israel, Nordnorsk kunstmuseum og Fredriksen-familien.

Foreløpig program

• Museum Punk
  • Mini-debatt: Korleis ta rom?
  • Håkon hacker debatten – mobil ynskjebrønn
  • Minidebatt: Korleis gje rom?

Sted:
18. mars i Vinterhagen på Sentralen i Oslo

Tider:
- debatt kl. 18.00 – 19.00
- sleppfest utover, baren er open frå kl. 18 til 22

Gratis inngang. Velkommen!

Les meir her

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.