13.30 To inspire, not to impress

You write articles and poems, you publish secular thoughts and ideas, and then you are on “hit list” of extremists. Meet the founder of the magazine and publishing house Shuddhashar in a talk with Christian Kjelstrup, editor of Samtiden. 

 “Shuddhashar’s effort is to stimulate people's thinking about issues concerning politics, religion, philosophy, science, and literature – to urge people to carefully consider different perspectives and arguments, and to think critically about these issues. We want to free people from blind faith and prejudice.” 

Ahmedur Rashid Chowdhury (Tutul) is a Bangladeshi editor, publisher and poetry activists. On October 31, 2015, he was attacked by assailants with machetes. He was hospitalized in a critical condition. Ansar al-Islam (AQIS Bangladesh) claimed the responsibility. Now he lives in exile in Norway, and in November he receives Norwegian PENs Ossietzky prize 2018.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

LES MER

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.

Ønsker du å låne kontoret?

Medlemstidsskriftene kan låne kontoret vårt i 4. etasje på Litteraturhuset i Oslo, fortrinnsvis etter kl 15. Trenger du det på dagtid, kan det som regel ordnes.

Send e-post til  post@tidsskriftforeningen.no for spørsmål/reservasjon.

Developed by Aplia - Powered by eZ Publish - Informasjonskapsler