16.00 Våga sticka ut hakan!

v/redaktør Mattias Göransson i det svenske tidsskriftet Filter

Magasinet Filter har gjort sig känt för djuploddande intervjuer, långa reportage – och kontroversiella granskningar. Här förklarar chefredaktören Mattias Göransson varför undersökande, och gärna provocerande, journalistik är det bästa sättet att hitta nya läsare. Sedan skadar det förstås inte om du lyckas lösa Palmemordet.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.