10.30 Seminar for tidsskriftredaksjoner: Distribusjon og markedsføring av kulturtidsskrifter

Inga Moen Danielsen og Silje Heggren fra Tekstallmenningen vil holde innlegg om distribusjon og markedsføring av kulturtidsskrifter. Tekstallmenningen vil blant annet snakke om prosjektene Bladboksen og en ny forhandlerportal med bokhandlermøter som lanseres i januar 2023. De vil også fortelle om hvordan Tekstallmenningen jobber med den nye bibliotekordningen til Kulturrådet. Spørsmål og tanker fra salen er hjertelig velkommen.

Enkel lunsj, påmelding pga. servering nødvendig. Det gjør du her.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.