Eierne vurderte å endre instruksen til Psykologtidsskriftet i hastetempo: – Ville vært uklokt

– Sterkt signal om at noen i sentralstyret ikke er fornøyd med det som står i tidsskriftet, sier journalist.

Tirsdag denne uka behandlet sentralstyret i Norsk psykologforening et forslag om endringer i formålsparagrafen til tidsskriftet de eier.

Forslaget kom brått på tidsskriftsredaksjonen, og skapte forvirring: – Det var forslag til endringer jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal lese, sier redaktør Bjørnar Olsen til Journalisten.

Tidsskrift for Norsk psykologforening er drevet etter Redaktørplakaten og er medlem i Fagpressen.

Les saken i Journalisten

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.