Ekstra støtte i krisetider

Tidsskrifter, skribenter, fotografer, kunstnere og forfattere kan søke støtte til ekstraordinære prosjekter nå.

Fritt Ord lyser ut nye 40 mill., Kulturrådet har sett av inntil 30 mill. Begge legger vekt på alternative måter å formidle på, sikre god offentlig debatt og at kulturlivet ikke stopper opp.

Norsk tidsskriftforening bidrar så langt vi kan med råd og vink, også med prosjekt og søknader. Vi vil også gjerne vite hvor skoen trykker for våre medlemmer nå.

Kontakt bente.riise@tidsskriftforeningen.no eller ring 90 58 48 38.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.