Endringer i søknadsfrister hos Kulturrådet

Endringer i frister

For 2019 er det én felles frist i september for de to tidsskriftordningene. Fristen er 4. september 2018 kl. 13:00. Det er ikke lenger frist i juni.

Tidsskrift som ønsker å bli vurdert for begge ordninger, må sende én søknad til produksjonsstøtteordningen og én søknad til innkjøpsordningen.

Endring i beløp på innkjøpsordningen

Innkjøpsordningen for allmenne kulturtidsskrift har tidligere hatt et på forhånd definert søknadsbeløp på kr 220 000. For 2019 gjør vi dette til et minimumsbeløp og gjør det opp til tidsskriftet selv å definere søknadsbeløpet.

Les om tidsskriftordningene her:

Innkjøpsordningen for allmenne kulturtidsskrift: http://www.kulturradet.no/stotteordning/-/vis/innkjopsordning-allmenne-kulturtidsskrift

Produksjonsstøtte til kulturtidsskrift: http://www.kulturradet.no/stotteordning/-/vis/produksjonsstotte-til-kulturtidsskrift

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.