Fanfare lanseres i Tokyo i dag

Det er ventet fullt hus når verdenshistoriens første japanske utgave av kulturtidsskriftet Fanfare lanseres på Fuglen i Tokyo i kveld. 11 japanske oversettere har på idealistisk basis vært med på det omfattende arbeidet med å oversette magasinets femte nummer til japansk

#5 er det internasjonale nummeret og har bidrag fra blant andre Empress Of, Hilde Østby, Ole Giæver, Kjersti Annesdatter Skomsvold, Lars Lillo-Stenberg, Maria Navarro Skaranger, Ottessa Moshfegh og Sandra Kolstad.

I tillegg til norsk og japansk, kommer også Fanfare #5 på engelsk. Den engelske utgaven kommer denne uka også i salg i New York – og flere utsalgssteder i Berlin og London har også meldt sin interesse.

TOKYO

– Fuglen
– DAIKANYAMA TSUTAYA BOOKS

NEW YORK

– Budin
– BookCourt
– Book Culture

For bilder eller mer informasjon:
Synne Øverland Knudsen
Redaktør i Fanfare

synne@fanfaremag.no

Kulturtidsskriftet Fanfare // Tokyo

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.