For tidsskrifter, redaksjoner, utgivere, journalister og skribenter:

12.00 Nye medlemstilbud med løfte om økonomiske fordeler
v/Polinor
Presentasjon av firmaet og tjenestene de tilbyr Tidsskriftforeningens medlemmer: Besparelser på opp mot 25% på porto etter inngått avtale med Posten. Annonsesamkjøring som kan gi inntekter for små tidsskrift og konkurransedyktige og rimeligere priser på trykking.

12.30 Journalistikksatsing – en unik sjanse for tidsskrifter og journalister
v/Fritt Ord og Norsk tidsskriftforening
Fritt Ord vil løfte norsk journalistikk, og gir støtte til journalistiske prosjekter. Tidsskriftoreningen ønsker et journalistisk løft i norske tidsskrifter, og inviterer skribenter og redaktører til dette. Hva er god tidsskriftjournalistikk, hvilke sjangrer finnes og hva skal til for å få støtte?

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.