Hugs søknadsfrist 2. juni hos Norsk kulturråd

Søknad om produksjonsstøtte og innkjøpsordninga for tidsskrift må sendast innan torsdag 2, juni klokka 13.00. Søknadene må sendast elektronisk på søknadsportalen deira.

Fristen gjeld både for produksjonsstøtte og innkjøpsordninga for tidsskrift. Dei som søkjer om innkjøpsstøtte, vil automatisk bli vurdert for produksjonsstøtte om dei ikkje er aktuelle for innkjøpsordninga, så dei slepp å fylle ut to søknader.

Produksjonsstøtte til kulturtidsskrift: http://www.kulturradet.no/stotteordning/-/vis/produksjonsstotte-til-kulturtidsskrift

Innkjøpsstøtte for allmenne kulturtidsskrift:  http://www.kulturradet.no/stotteordning/-/vis/innkjopsordning-allmenne-kulturtidsskrift

Kulturrådet har også andre støtteordningar som tidsskrift kan søkje på, som t.d. formidling.

Støtte til litteraturformidling:  http://www.kulturradet.no/stotteordning/-/vis/litteraturformidling

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.