Hugs søknadsfristen til Kulturrådet: 4. september 2018

Fristen gjeld både produksjonsstøtte og søknader om innkjøpsordninga for tidsskrift. Hugs at no kan de søkje om spesifikke summar/det de treng, også på sistnemnde ordning. Den er ikkje lenger låst til eit fast beløp.

Kulturrådet har òg ei rekkje andre ordningar de kan søke støtte frå, så gå gjennom lista og sjå om det er noko som høver for dykk.

Om innkjøpsordninga:

Om produksjonsstøtte:

Andre ordningar:

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.